Važnost CRO Optimizacije u Internet Marketingu

CRO (Conversion Rate Optimization) odnosno optimizacija koeficijenta Konverzije je disciplina u Internet Marketingu koja analizira ciljnu web stranu radi povećanja samog CRO koeficijenta. Ako je ovaj koeficijent veći onda su i troškovi marketinga manji, a prihodi od rezultata same strategije i analize nastupa na Internetu mnogo veći.

Ciljna strana(Landing Page) je web strana koju karakterišu proizvodi ili usluge koje nudimo kupcima, a koja ima za cilj i sadrži elemente na kojoj budući potencijalni klijenti mogu direktno kupovati ili dobiti informacije, tj. stupiti u kontakt sa proizvodom ili uslugama. To je mesto na vašem web sajtu na koju će surferi doći preko SEO Optimizacije, internet pretraživača ili preko PPC-ja, google reklama ako ste se odlučili na takav način nastupa na internetu, a uvek je poželjan u početnoj fazi Marketing Strategije.

Moram istaći da je CRO produžena ruka SEM Search Engine Marketinga jedan vid finalnog koraka koji je isto tako važan kao i SEO Optimizacija. SEO nam omogućava vidljivost na Internetu, da nas lakše klijenti pronađu, dok CRO daje i uvećava šanse i mogućnost da se ti kupci i konačno odluče za naš proizvod na koji su naišli zahvaljujući dobroj analizi i optimizaciji naše Internet Prezentacije.

conversion-rate-optimizationAjmo sada malo na pravom primeru da radimo, da bi smo bolje shvatili rezultat promene ove stope, koja nam je toliko važna. recimoo da ste ovog meseca izdvojili za Internet Marketing otprilike 1000 eura, da zaokružimo, da bi smo lakše radili sa ovom okruglim ciframa. Ako postoje 1000 prikaza na našu ciljnu stranu, tj. 1000 posetilaca je kliknulo na google reklamu, ili prilikom određene ključne reči u google pretrazi došli na našu internet stranu i od tih 1000 posetilaca 10 posetilaca naručilo naš proizvod ili uslugu, onda ćemo reći da je ova stopa 10/1000=0,01*100=1%. Znači dobili smo CR(conversion rate)=1%. Ukoliko naša usluga košta 100, a pri tom postoje ovih 10 kupaca koji su nas posetili, zaradili smo 1000. Troškovi po jednom klijentu iznose Uloženih 1000/10=100. kažemo da je ok…fino smo prošli. idemo dalje, u ovom primeru se opredeljujemo da podižemo ulaganje, tako da sledećeg meseca odlučujemo da podignemo ulaganje na 2000. Tada ćemoo imati sledeći rezultat. Stiglo je na našu stranu 2000 posetilaca od toga 20 kupilo našu uslugu, opet je stopa 1%. Ukupan prihod od 2000. Troškovi po klijentu iznose 100 opet. imali smo 20 prodaja. i treći mesec opet povećavamo naše ulaganje na 3000 eura. Dolaze nem 3000 posetilaca, 30 kupuju, imamo 30 prodaja, troškovi su opet po jednom klijentu 100. Što znači da smo za tri meseca imali troškove od 6000 eura i imali 60 prodaja.

1000 eura, 1000 poseta, 10 prodaje (CR=1%) troškovi po jednom klijentu= 100 eura
2000 eura, 2000 poseta, 20 prodaje (CR=1%) troškovi po jednom klijentu= 100 eura
3000 eura, 3000 poseta, 30 prodaja (CR=1%) troškovi po jednom klijentu= 100 eura

Ulaganje: 6000 eura / 60 prodaja -za 3 meseca

Idemo sada da obratimo pažnju na Konverzivnu stopu, da ostavimo na stranu koliko ćemo novca uložiti u reklame već, da povećavamo polako ovaj koeficijent, naravno za povećavanje efikasnosti prodaje, tj. za povećanja ovog koeficijenta recimo da smo uložili 200 eura:

1000 eura, 1000 poseta, plus 200 eura za unapređenje CR-a 15 prodaje (CR=1,5%) troškovi po jednom klijentu= 80 eura

1000 eura, 1000 poseta, plus 400 eura za unapređenje CR-a 20 prodaje (CR=2%) troškovi po jednom klijentu= 70 eura

3000 eura, 3000 poseta, plus 400 eura za unapređenje CR-a 60 prodaje (CR=2%) troškovi po jednom klijentu= 56 eura

Ukupna ulaganja: 6000 evra / ukupne prodaje: 95 -za tri meseca

U trećem mesecu krećemo sa nnogo većim ulaganjem, i videli ste i sami kakav to efekat izaziva kada malo poradimo na kvalitetu ovoe stope, a to znači na samom kvalitetu i produktivnosti ciljne strane (landing page).

 

Kako je lepa ova matematika, povećaš jednu brojku, smanjiš drugu, i odma povećaš prihode a smanjiš rashode. Bože mili napuniš se para! Kako to lepo zvuči u teoriji. Ali kako povećati tu stopu? Kako naterati od 1000 poseta, da 20 njih budu realizovane, pozvoni vam telefon 20 puta mesečno ili dnevno ,kako god, i zaradite i ispunite lepu kvotu mesečno, tj. dnevno. Tu nastupa optimizacija za ovaj faktor, i ovu stopu. Ne zaboravimo da nam seo i uopšte SEM omogućava da što više korisnika pronađu baš vas na internetu, dok efekat landing page-a, ciljne strane, daje ovaj faktor. Treba naterati posetioce da se baš za vas odluče i učiniti ovu optimizaciju najefekftivnijom i najproduktivnijom. Objasnili smo kako se samo na jednom primeru može povećati CTR(Clickthrough rate) faktor, i to samo u načinu prikazivanja PPC-a google reklame, odnosno menjanjem naslova ili opisa iste. Slična situacija je i ovde, sve je u načinu prikazivanja Vaše web stranice, stvar web dizajna, psihologije i nekih ostalih faktora.

Relevantnost ..veoma bitna stavka, budite sto posto uvereni, da pružate one usluge i proizvode za koju su i klijenti došli i za koju su zainteresovani, neka pretraga po kojoj su vas našli odgovara naslovu TITLE tagu vaše strane, na staj način ćete zadržati posetioca i probuditi njegovu pažnju, i na taj način smanjiti bounce rate. Znači vaš naslov strane je veoma bitan.

Relevantnost u domenu prema najnovijim istraživanjima je veoma bitna. Važno je da informacije na vašoj strani budu jasne, i u startu prepoznatljive za vaše buduće klijente, pregledne. Koristite slike. Neka one govore i izražavaju kvalitet proizvoda i sigurnost koju pružate. neka strana bude prijatna posetiocu, sa ne previše raznolikih boja, ali i ne previše siromašna dizajnom.

Neka strana bude prepuna informacija o sigurnosti i garancijama samog proizvoda i usluge. Po mogućnosti postavite video prezentaciju na toj strani, ipak video govori mnogo više od bilo kojih slova i slika. Obavezno ako se uklapa u vaš dizajn ključne linkove pretvotite u crvenu boju, da se izdvaja od ostalog sadržaja na vašoj strani. najbolje je da ti linkovi npr. Naruči, Kupi, registruj se, informiši se, proizvodi, promocija i slično budu ustvari linkovane slike ka strani kupovine ili narudžbine. Ti linkovi kojii pozivaju na krajnju akciju neka budu negde na vidljivom mestu, i da budu pored cene proizvoda ili neke njihove najbolje osobine.

Na ciljnoj strani potrudite se da imate jedan deo na kojem će ostali kupci ostavljati pohvale o vašim uslugama, neka to budu malo jače firme, koji opisuju svoje zadovoljstvo na vašem web sajtu. Sve ostale stvari koje nisu vezane za vaše proizvode i delatnost kojom se bavite uklonite, jer će one odvlačiti pažnju potencijalnim klijentima za njihov završni klik za kupovinu 😉 . A to sU npr, banneri, neke druge reklame, google reklame, i slično. Online chat je vrlo poželjan, jer se kupci brže informišu i manji deo vremena će utrošiti nego e-mailom. Na taj način vreme realizacije je kraćE i povećava se i obrt.

Puno stvari postoji, ovo je jedan mali segment u tome kako da povećate svoju uspešnost u poslovanju, upravo kroz ovaj završni faktor i kroz ovaj efekat CR-a. Kakva vi imate iskustva kada je u pitanju ovaj deo analize internet marketinga? Javite se i ostavite odgovor.

Podelite ovaj članak

Jedna reakcija na "Važnost CRO Optimizacije u Internet Marketingu"

Pošaljite Komentar